Instagram

jueves, 25 de agosto de 2016

Plats ovalats Doval, Bo, Macu i Barat!!

Això del material en el món del ciclisme, és per tornar-se boig. Podries viure en una evolució constant, canviant i millorant peces de la bici de muntanya i carretera, i no acabaries mai. Jo al principi no parava massa atenció al pes del material que portava a les bicis, fins fa 2 dies anava amb una btt d'alumini i tant m'era si posava unes cobertes més pesades, o si tenia 2, 3 o 1 plat... Ara tinc una fulla d'excel, amb tots els pesos de les peces que he anat canviant... 

Sé que a molta gent els pot semblar ridícul, a mi mateix fa poc temps, però, a la que comences a canviar peces i dius va m'agafaré aquesta que és més lleugereta, per lògica la següent peça que canviïs de la bici, ja t'ho miraràs, perque sinó malaguanyat el pes estalviat amb l'altre peça, i ja n'ets pell... Aquí entres en una roda de la que no et pots escapar!!! M'agradaria saber quants dels que esteu llegint això teniu la vostra fulla d'excel... Un consell no escatimeu amb el pes del manillar de la vostra btt, pot costar-vos una clavícula!


Una de les intencions d'aquest blog, és fer petites "reviews" de material que vagi provant o adquirint tant siguin accessoris, roba, aparells electrònics o tot el que acabi repercutint en els entrenaments per el meu objectiu o per la mateixa Transpyr. I així si de passada ajudo a algú a decidir-se, millor que millor!! Qualsevol cosa no dubteu en deixar un comentari!!

La meva ultima adquisició han estat uns plats ovalats Doval!! Ja tocava canviar la transmissió entera de la bici de carretera, tenia la cadena i sobretot els pinyons bastant tocats i els plats, bé els plats potser haurien aguantat uns quants kilòmetres més, però ja que canviava el casette enter i la cadena, i al preu que vaig trobar els plats, vaig decidir canviar-ho tot.
Aconsellat per en Pique, (la seva llista de l'excel és més llarga que la meva) que ja portava aquests plats i que li anaven bé, vaig decidir a demanar-los. aquesta marca només ven per eBay així que després de mirar i remirar, i parlar amb el venedor quins models eren compatibles amb l'aranya de les meves bieles, un click i a esperar el paquet de Corea. Si cliques aquí, veuràs perquè vaig decidir canviar els plats encara que hagés pogut aguantar un xic més els vells. Per uns 40€, contant l'enviament, tenia un conjunt dels 2 plats nous!! I la veritat, també tenia ganes de provar a veure que tal això dels plats ovalats!!
15 dies i els plats a casa, directe al garatge a muntar-los (passant abans per la balança ;P) i directe a l'Area Tècnica de Banyoles a buscar cargols!! Coi de coreans molt barat, però no et donen ni els cargols els putes!! Un cop muntats tens varies opcions a l'hora de posicionar l'oval, avançat, al mig o retrassat, pel que vaig entendre de les instruccions en anglès, segons la posició de l'oval, la pedalada és més efectiva en pujada o en planer rodador. Per no complicar massa la cosa jo ho he muntat al mig, i sincerament no crec que ho toqui, dubto que pogués arribar a notar la diferència.
L'endemà al matí volta a Beuda a provar el canvi!! A les primeres pedalades ja notes que alguna cosa ha canviat allà baix, t'adones que vas com entrebancat i que vas fent picar el carret com si anessis donant copets de pedal, i per evitar això has de pedalar d'una forma molt més constant. I això és tot.
Sincerament, no he estat capaç de veure si realment he millorat molt o he anat a pitjor, si que he notat que ara pedalo d'una manera més constant, ja que al portar la ovalació t'obliga a començar a fer, la força de la pedalada, abans amb cada cama (ja se suposa que aquesta és la gràcia), però no sabria dir-te quan he millorat. Potser si agafés les dades d'algun entrenament que sabés que havia apretat fort, i l'anés a repetir, poootser podria arribar a veure-hi alguna diferencia, però dubto que fos gran cosa.
Encara recordo els comentaristes del Tour, quan en Froome va pujar corrent el Mt.Ventoux i l'hi van donar una bici amb plats rodons, parlaven com si no hagués de poder pedalar!! Ni que fos taaant diferent... en fi, quin parell!
Conclusions, els recomano? Doncs la veritat és que si, si has de canviar els plats és una molt bona opció, ja que econòmicament estan molt bé, el pes és el mateix que els plats Shimano Ultegra que portava, i segurament que, encara que sigui casi imperceptible, al millorar la forma de pedalar t'acaba repercutint amb el rendiment final (s'ha de dir que hi ha 3 percentatges d'oval diferent, jo em vaig quedar la del mig, potser amb els més ovalats notaria una diferencia més gran). Ara, canviar per canviar, ja no se si ho faria, i menys si anés a muntar uns plats de marques com Rotor que valen un dineral!! Si et fa gràcia per provar, i t'estàs plantejant seriosament posar plats ovalats, ni ho dubtis, pel preu del plat petit, tens tot el pack!!



No hay comentarios:

Publicar un comentario