Instagram

miércoles, 15 de febrero de 2017

This Boots Are Made For... Skimo! Atomic BackLand CarbonLigth

Jo i el material tenim una relació amor odi que no hi ha manera que acabi bé! Sempre necessito alguna o altre cosa i a la que començo a buscar m'enamoro de tooot!! Entro a una botiga de material i paro boig ho compraria tot! A la que m'he decidit busco la millor oferta (que no és fàcil) ho compro i au, a gaudir-ho com un boig, fins que comença a grinyolar per tot arreu i toca canviar-ho... I clar si només m'agradés jugar a la petanca, només hauria de comprar boles, però no, a mi m'ha d'agradar l'esquí, la btt, la bici de carretera, córrer... i quan no és una cosa és l'altre! En fi, l'última adquisició les Atomic BackLand CarbonLigth unes botes d'esquí de muntanya que de moment pinten mooooolt bé!! Us deixo una petita review del que m'han semblat!


Dintre el món de les botes lleugeres les posaria al 3er esglaó, contant que al primer hi ha la gamma alta de competició com ara la Dynafit DNA de Gignoux, les Scarpa Alien o la Sportiva Stratos Cube, al segon una gamma ultraligth però més accessible com les Cyborg de la Sportiva o les Dynafit PDG.
Tot i així segueix essent una bota molt lleugera una mica menys d'1 Kg però amb l'avantatge de que també ens aportarà una mica més de rigidesa als peus, que s'agrairà molt si els esquís que portes no són els esquís de competir, amb un patí de 61, sinó que busques un esquí més ample i més llarg, per gaudir una mica més les baixades, sobretot quan hi ha més neu, o per fer travessies tranquil·lament!


Especificacions:
Pes: Segons fabricant 987g (amb un 27-27'5). Real 1006g (amb un 26-26'5)
Moviment de la canya desbloquejada: 74º
Material canya: Carbono
Material carcassa: Grilamid
Tanques: Alumini 7000 Series
Sola: Goma SkyWalk
Termoformable, tant botí com carcassa.
Llengüeta de fàcil extracció
Sistema FrictionLess per els reblons de la canya
Botí: Platinum Liner Light ultratranspirable

Aquí trobareu una descripció més acurada de la bota (està en anglès):

Jo fins ara només tenia unes botes, les Cyborg i van molt bé, per fer-les servir amb esquís tipus Dynafit DNA, petitons i molt lleugers, que amb poca rigidesa de bota ja els fas reaccionar. El problema comença a finals de l'any passat quan em va sortir l'oportunitat de comparar uns Atomic Ultimate 78 molt i molt barats i aquí començo a adonar-me que amb aquestes botes no vaig bé... I a més aquesta temporada que no para de nevar, casi que no faig servir els DNA, i amb els Atomic als peus cada dia, veig que la bota se'm queda curta, i  a més de tant forçar-les tot comença a grinyolar més del que hauria... Així que començo a mirar les opcions que hi han al mercat i la cosa quedaria entre una TLT7 o una Atomic BackLand Carbon, i despès de mirar opinions i parlar amb gent, veig que tothom està encantat de l'Atomic, i si hi sumem l'ajuda de la gent de la botiga de material de muntanya Aresta, fa que ja tingui els peus ben calentons jejeje ;).

Bé, després d'uns dies utilitzant-les et faré 5 cèntims del que m'han semblat. Jo m'he quedat el model CarbonLigth, que varia de les Carbon amb un botí més lleuger, i pel que diuen més transpirable, bàsicament perquè ja que invertim una bona quantitat no ve de 20€ més, i uns grams menys sempre s'agraeixen! Haig de dir que Atomic fabrica bastant gros, ja que normalment jo porto un 27,5 de bota i m'he agafat una 26-26,5 (és la mateixa bota, un 26,5 sense plantilla i un 26 posant una plantilla) i després de provar-les m'acabaré posant la plantilla perquè la punta del peu se'm belluga més del que hauria.
Les sensacions que dona la bota quan l'utilitzes sense la llengüeta que porta, són bastant similars a les de la Cyborg, una mica més dureta baixant, i una cosa que m'ha agradat molt, és que te una rigidesa lateral molt bona, i pujant quan fas un flanqueig on la neu està dura a la que entres el genoll cap a la pendent l'esquí reacciona perfectament  i clava el cantell a la neu sense problemes. Sense llengüeta jo només la faria servir amb esquís petits, a partir de patí 70 ja no la trauria. Un cop hi poses la llengüeta la bota queda una mica més rígida i es nota una bona millora baixant, fent la bota més reactiva. La transmissió dels moviments a l'esquí és molt més ràpida que sense. En contra del que pensava la llengüeta no penalitza la llibertat de moviment de la canya quan està desbloquejada, segueix essent molt còmode igualment!
En aquesta gama de botes trobo encertat que el bloqueig de la canya i la tanca de la bota siguin independents, com que tampoc anem contra rellotge no importa perdre uns segons en els canvis, i en alguns casos va bé poder obrir la tanca de la bota sense desbloquejar la canya, per exemple si les fas servir per anar un dia a pistes mentre puges a una cadira o un telearrastre pots afluixar la pressió a la cama mantinguen el bloqueig de la canya o al revés, si has de caminar una bona estona per neu fonda i no portes un pantaló que t'ajusti molt bé, tipus mono, pot ser útil tancar la bota perquè no t'entri neu a dins, i poder moure la canya tranquil·lament. L'ajust de les tanques l'he trobat molt correcte, ja que pots ajustar les tanques en un munt de posicions diferents depenent de la morfologia del teu peu i de la cama que tinguis.
El botí l'he trobat molt còmode, des del primer dia no m'ha fet cap ampolla n'hi cap mena de roçament! Entre el botí, i l'ampli grau de moviment de la canya,  no m'ha molestat gens, ni pujant ni baixant, i en quant a temperatura, cap problema, no he passat gens de fred amb uns mitjons més aviat fins, i tampoc he acabat amb els peus roses rebullits per excés de calor! Una bona relació de transpiració/temperatura!! L'únic fallo que hi veig al boti es que l'hagis de cordar amb un llacet, jo m'hi he instal·lat una boleta d'aquelles que has d'apretar un botó per poder fer-la córrer i llestos, però estaria bé que ho portés de fàbrica!
I ja per acabar una petita tonteria, amb les Cyborg quan tinc la bota enganxada a la fixació en mode baixada, costa bastant alliberar la puntera per poder treure el peu, en canvi amb aquestes només d'apretar la palanca de la fixació, surt sense cap problema, deu ser la posició dels "inserts" però es d'agrair no haver-te de barallar amb la fixació cada cop que arribes a baix!!
Ara només faltarà veure com aguanta el pas del temps les parts més exposades al desgast, com el botí, o les unions de la canya a la carcassa de la bota.

Fets l'un per l'altre!
Si has de renovar tot l'equip no t'ho pensis, els Atomic Ultimate 78 i les BackLand Carbon casen a la perfecció! Una combinació perfecte per sortir a gaudir sense arribar als extrems de la competició! Comoditat bones sensacions i un equip molt molt lleugeret! I durs resistents si els has de fer servir sovint!! Qualsevol dubte no dubtis a preguntar!!
Salut!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario